2009年8月6日 星期四

北縣寫作進階:板橋區~中山國小

今天一到中山國小,楊主任便告訴麗雲,昨天林教授演講時有預告,麗雲一定會講到李家同教授的修辭事件......下午結束演講時,風強雨大,有熱情的老師送麗雲搭車去,在車上也說林教授跟大家打賭,麗雲會說......我呵呵的笑~哈!老師,你輸了~今天,我可是沒多講什麼喔~嘿嘿
上午,「作文教學的修辭藝術」最後講的辭格是「層遞」,我放了Goodbye's讓大家感受~一下課,一位老師眼鼻紅腫的來到我身邊,幾乎無法言語。我立即上去擁抱他,他一定有很深很細膩的感觸吧~
Céline Dion 的Goodbye's唱得盪氣迴腸,麗雲第一次看時,也是,久久~無法自己
母親對孩子~在牽手與放手之間
黯然銷魂者,唯別而已矣~
Goodbye's (The Saddest Word)~節錄
  • Mamma You gave life to me
  • Turned a baby into a lady
  • Mamma All you had to offer
  • Was the promise of a lifetime of love
  • Now I know There is no other
  • Love like a mother's love for her child
  • And I know A love so complete
  • Someday must leave Must say goodbye
  • Goodbye's the saddest word I'll ever hear
  • Goodbye's the last time I will hold you near
  • Someday you'll say that word and I will cry
  • It'll break my heart to hear you say goodbye

沒有留言: